فضای سبز و سلامت روان

فضای سبز و سلامت روان

وجود فضای سبز در شهرهای کوچک و بزرگ به بهبود قابل توجه و پایدار سلامت روان منتهی میشود . آنالیز حاصل از داده های حاصل از پیگیری افراد در یک دوره بیش از 5 سال مشخص شد که مهاجرت به ناحیه ای سبزتر نه تنها سبب بهبود سلامت روان میشود ، بلکه این تاثیر تا مدتها پس از مهاجرت ادامه میابد...

یافته های بدست آمده علاوه بر مدارک مستند موجود حاکی از آن است که افزایش فضای سبز در شهرها مثل ایجاد پارک و باغ برای سلامت عامه ی مردم منفعت اساسی دارد .

این پژوهش یکی از نخستین بررسی  هایی است که طی آن آثار فضای سبز با گذشت زمان در نظر گرفته شده و از داده های سنجش پانل خانگی بریتانیا استفاده شده است .این داده از مخزن اطلاعاتی گردآوری شده ی پرسشنامه هایی بدست آمده که توسط کدبانوان سراسر بریتانیای کبیر تکمیل شده بود.

با استفاده از داده های بیش از 1000 شرکت کننده ، گروه پژوهش دانشکده ی طب دانشگاه Exeter در دو گروه افراد متمرکز بود . افرادی که به نواحی سبز تر شهری مهاجرت کرده بودند و افرادی که به مناطق شهری با سبزی کمتر جا گرفته بودند .

این پژوهشگران دریافتند که به طور متوسط ، مهاجران به نواحی سبزتر بهود فوری سلامت روان را تجربه می کردند که حداقل به مدت سه سال پس از مهاجرت ادامه داشت . همچنین با این بررسی ثابت شد افرادی که در منطقه ی پر از ساختمان جاگرفته اند از سقوط سلامت روان رنج می برند . جالب آنکه این سقوط پیش از بازگشت مجدد به ناحیه ی قبلی اتفاق افتاده بود.

J. of Environmental Science & Technology 2014 Jan 9

3 نظر

  1. رزیتا کاشانیرزیتا کاشانی:

    www.iAlexa.ir افزایش بازدید سایت شما افزایش بازدید وبلاگ شما تضمینی ایرانی واقعی قانونی آی پی ایران نماد اعتماد www.iAlexa.ir قرعه کشی هفتگی و ماهانه سکه طلا !!!

  2. BHWBHW:

    Hi! I could have sworn I've been to this blog before but after reading through some of the post I realized it's new to me. Nonetheless, I'm definitely glad I found it and I'll be book-marking and checking back frequently!

  3. http://adaptabletroupe64.jimdo.com/http://adaptabletroupe64.jimdo.com/:

    Good day! I just would like to give you a huge thumbs up for your excellent information you have got right here on this post. I will be coming back to your website for more soon.